Fotografie: Vláďa Hrbek

Výzva 0,5 l na ex?!

Pamatujete si ty doby, kdy frčely řetězáky všech druhů a frčelo i slovo „frčet“? Řetězáková mánie se vrátila a tentokrát prostřednictvím nejvyužívanější sociální síť jménem Facebook. Účelem tohoto nového řetězáku je vypít 0,5 litru na ex a nominovat další své (ne)přátele.

Co to je řetězák?

Řetězák je pojem odvozený od řetězu, a tedy řetězáky na sebe navazují stejně jako kovová očka řetězu.Jejich cílem je co nejvíce rozšířit nějaké „poslání“, a proto většina e-mailových řetězáků začínala větou: „Pošli tento e-mail 5 dalším kamarádům.“ A mohl obsahovat strašidelnou prezentaci v PowerPointu, nebo několik vtipných obrázků se zvířátky.

Výzva

Lidé na Facebooku jsou vyzváni od svých (ne)přátel k tomu, aby vypili pivo na ex (tzn. bez přestávky). Do 24 hodin od nominace musí dotyčný sdílet na svůj timeline video, kde vypije pivo na ex a nominuje další pivomilce. Pokud toto vyzvaný nesplní, dluží osobě, která ho vyzvala, basu piva či jiného alkoholického nápoje.

První video s pivem na ex mi ukazovala spolubydlící a já se jí naivně ptala, jestli se tohoto zúčastní i děvčata. Ona mi stejně naivně odpověděla, že ne, že to je pouze čistě chlapská záležitost, a tak mě napadla varianta, že by děvčata pila např. víno na ex (ale to by bylo barbarské). Tento týden jsem narazila na videa osmnáctiletých slečen, kterým ještě nezaschnul inkoust na řidičáku, a už do sebe zkušeně lily půllitr piva, což mě opravdu překvapilo.

Tento řetězák se rozšířil stejně rychle, jako informace o tom, že bude děkanské volno (pro info žádné nebude). Už nejde o to, kdo vypije pivo na ex, ale jak originálně natočí své video. Co takhle vypít pivo brčkem? Nebo je snad vtipnější pivo rozlít do panáků? To už musíte posoudit sami. Každopádně v žádných pravidlech není napsáno, jaké pivo to má být, takže když si nalijete do půllitru ovocné pivo, které má pouze 2 % alkoholu, tak to není podvod.

Na závěr

alt sms

Jaký má smysl tento řetězec? Vymizí stejně jako všechny řetězákové sms? Jde snad o marketingový průzkum? Internetový svět je natolik anonymní, že tvůrce tohoto řetězce se nám nemusí podařit vypátrat.

Pokud se podíváme do historie, tak zjistíme, že Tomáš Baťa posílal své zaměstnance do domácností, aby nabízeli boty. Kdo si nové boty nezakoupil, měl alespoň možnost nechat si vyčistit ty staré. Tím získal Baťa informace o tom, jaké boty lidé nosí, kolik jich doma mají apod.

Bohužel, u některých zúčastněných této výzvy zjistíme i informace, které jsme k životu vědět nepotřebovali, např. jak velký nepořádek mají ve svém pokoji, nebo jak rychle umí utíkat na záchod.

Už jste byli nominováni? Jaký názor na tuto výzvu máte vy? A není lepší si pivo vychutnat v klidu s přáteli?

Autor: JU Magazín